Franz Josef en meer

2 juni 2017 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Hier het vervolg! De hike op de gletsjes was erg indrukwekkend, je voelt je heel klein als je op een inmens grote gletsjes loopt. Ik vond de 5 minuten in de helikopter eigenlijk het gaafst van alles, en ik mocht voorin zitten!! Ik had alleen wel wat meer verwacht voor 360 dollar...

Na Franz Jozef ben ik doorgereisd naar Wanaka een heel leuk dorpje. Ik heb hier het zuiderlicht gezien, echt prachtig. Ik kon het zelfs vastleggen met mijn digitale camera, daar was ik heel blij mee tot ik vervolgens de foto's zag van de mensen die een super dure uitgebreide camera hadden met 5 lenzen... ik zal ze allebei even uploaden. Dag daarna heb ik Roy's peak beklommen waarbij je een prachtig uitzicht had over lake Wanaka. Erg mooi weer!

Toen was het tijd om door te rijden naar Queenstown waar iedereen de eerste avond enorm veel drinkt, maar ik zit aan de antibiotica dus ik had een vrij rustig avondje. Wel net zo weinig geslapen als de anderen aangezien de mensen in mijn kamer lekker schreeuwend binnen kwamen om 4 uur snachts. De volgende ochtend vertrokken we om 7 uur met de bus naar Milford Sound. Het was prachtig we hebben ook dolfijnen gezien die lekker meezwommen met onze boot!!

Daarna zijn we doorgereden naar Invercargill helemaal het zuiden van het Zuidereiland en vanavond ben ik aangekomen in Dunedin, de studenten stad van Nieuw-Zeeland! Op weg hier naartoe zijn we door de Catlins gereden wat erg mooi zou moeten zijn. Helaas was het 8 graden en regende en waaide het de hele dag dus dit viel erg tegen. Al de zeeleeuwen en pinguïns die we hadden kunnen spotten hadden zich verstopt of in ieder geval waren ze niet zichtbaar. Ik blijf voor 3 nachten in Dunedin, morgen ga ik naar de chocolade fabriek en even door de stad wandelen en zaterdag naar het otago schiereiland waar veel dieren (oa pinguïns ) leven, hopen dat ik er daar wat kan spotten. Het weer is dan een stuk beter!

Nou dat was het dan, tot het volgende berichtje!