West Australië en het begin van de studiereis

24 juli 2017 - Sydney, Australië

Nou dat is lang geleden. Ik heb een geweldige 2 weken gehad aan de westkust en inmiddels is mijn studiereis al begonnen! De weg van Perth naar broome is ongeveer 3000 km. Dit hebben we in 7 dagen afgelegd op de heenweg, waarbij we tussendoor stoppen hebben gemaakt bij prachtige nationale parken. Zo zijn we bij het kalbarri national park geweest, hebben we pinacles dessert bezocht, naar het karijini national park geweest en de monkey Maya village bezocht, waar je 'wilde' dolfijnen kon voeren, maar dat kon alleen tussen 10 en 11 want dan kwamen de dolfijnen naar de kust, ik vraag me af hoe wild ze dan nog zijn, maar goed... Ik heb wel honderd dode Kangaroos langs de weg zien liggen, ook wat levende gespot. We hebben uren lang door niks gereden, dor landschap met wat kleine lage struikjes en heeeeel veel stof door de droogte. Ik heb in een swag geslapen terwijl het enorm koud was snachts, voor de mensen die niet bekend zijn met een swag, het is combinatie tussen een 1 persoonstent, een slaapzak en een zelfopblaasbaar matje. Omdat wij de swag te koud vonden en we 9 ciders pp op hadden leek het ons een goed idee om in het hooi te gaan liggen slapen (want dat was echt veel warmer!), waardoor we sochtends werden wakker gemaakt door de tourguides die in paniek waren omdat de dodelijkste slang van WA er ook van houdt om in het hooi te slapen.... wisten wij veel. Na dit alles overleefd te hebben en geen schone kleren meer te hebben omdat alles onder het stof zat kwamen we aan in broome, waar het heerlijk 30 graden was met zon, EINDELIJK ZOMERS WEER!!!! Daar zijn we drie dagen gebleven en toen splitste onze groep op, de helft ging door naar Darwin en de anderen reden in 3 dagen terug naar Perth. 3000 km in 3 dagen, nou dan is t wel duidelijk hoeveel we in de bus hebben gezeten, het was een lange rit, maar het helemaal waard!!

Na 1 nachtje in Perth was het zo ver, we vlogen naar het koude, regenachtige Melbourne waar de studiereis begon. De afgelopen week heb ik enorm veel interessante dingen gezien, ik zal jullie niet vermoeien met de natuurkundige weetjes maar ik was enorm blij of weer wat te 'doen'. Na 2 maanden reizen voel je je wel heel nutteloos en lui haha. Inmiddels zit ik op t vliegveld om naar Sydney te vliegen waar t 4 graden warmer is dan in Melbourne, dat zit dus rond de 15 haha. Hier ga ik nog een meisje bezoeken die we aan de westkust tour hebben leren kennen dus daar heb ik heel veel zin in. Ik moet wel zeggen, door zoveel Nederlands te praten mist ik thuis wel meer dan dat ik deed, maar vandaag over precies een maand ben ik alweer geland in het warme zonnige Düsseldorf !!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans Carelsen:
    24 juli 2017
    Veel plezier met je "studiereis" het is hier 17 C
  2. Paul Winkelhorst:
    24 juli 2017
    Super Tess, alleen kende ik dat verhaal van "in het hooi slapen" nog niet.... :-)

Veel plezier nog en tot ziens in het zonnige Dusseldorf